Magazyn ludzi wiecznie młodych i aktywnych.

 

Zainteresowanych umieszczeniem ogłoszeń
w nowym czasopiśmie, 
a także na stronie Vita 50 plus  prosimy o kontakt telefoniczny pod numerem 
509 212 281 lub 881 653 265.

 

 

Czas wolny Polaka

 

 

 

 Z badania przeprowadzonego przez Agencję Badań Rynku i Opinii SW Research wynika, że ulubionym trunkiem alkoholowym Polaków jest piwo. Okazuje się również, że ci, którzy preferują ten napój, najchętniej spędzają czas wolny przed telewizorem. Telewizję wskazują również miłośnicy wódki i whisky, ale już amatorzy wina deklarują, że relaksują się przy dobrej literaturze.

Ponad 1/4 Polaków (27 proc.) przyznaje, że wśród alkoholi preferuje piwo, co piąty wskazuje na wino, a co dziesiąty jako ulubiony alkoholwymienia whisky - wynika ze styczniowego badania Agencji Badań Rynku i Opinii SW Research. Okazuje się również, że wódka, tak często uznawana za nasz narodowy trunek, znalazła się dopiero na czwartej pozycji.

  


Rezultaty naszego badania to dowód na to, że jesteśmy właśnie świadkami rewolucji na rynku alkoholi – mówi Piotr Zimolzak, Dyrektor ds. Badań i Analiz w SW Research. Z jednej strony Polacy coraz chętniej wybierają alkohole lżejsze, czego potwierdzeniem jest wzrastająca popularność piwa. Z drugiej widać wyraźny wzrost popularności alkoholi, którym towarzyszy tzw. wysoka kultura picia, a więc wina i whisky. Ten trend zainspirował nas do przyjrzenia się sposobom, w jaki sympatycy poszczególnych alkoholi spędzają czas wolny. Takie informacje mogą być przydatne kulturoznawcom czy socjologom, ale bez wątpienia mogą się również przysłużyć osobom odpowiedzialnym za kampanie promocyjne.


   Badanie dowodzi, że Polacy swój czas wolny spędzają przede wszystkim szczególnie na oglądaniu telewizji, która - niezależnie od preferowanego alkoholu - jest ulubioną formą rozrywki statystycznego Kowalskiego. W tej grupie szczególnie wyróżniają się osoby lubiące wódkę (70,5 proc. ) oraz piwo (57 proc.). Ci sami respondenci, jako drugą z ulubionych form relaksu, wskazywali czytelnictwo. Na tym tle wyróżniają się smakosze wina, którzy - odwrotnie niż piwosze i amatorzy "czystej" - czas wolny najchętniej spędzają na poznawaniu literatury (50 proc.), a oglądanie telewizji plasują dopiero na drugim miejscu.

  W tej układance zdecydowanie wyróżniają się miłośnicy whisky, którzy choć podobnie jak pozostali wskazali oglądanie telewizji jak ulubioną rozrywkę to stawiali ją niewiele wyżej niż spotkania ze znajomymi, czytanie książek, czy kino.

Niezaprzeczalnie oglądanie telewizji jest najpopularniejszą formą spędzania czasu, niemniej jednak warto, zwłaszcza wówczas kiedy planujemy strategię marketingową, przeanalizować te formy rozrywki, które są być może rzadziej wskazywane, ale doskonale obrazują zachowania konsumentów – mówi Piotr Zimolzak. Wiedza o tym, jak spędzają czas konsumenci poszczególnych kategorii alkoholi pozwala na dobranie skutecznych narzędzi oraz kanałów komunikacji – dodaje Zimolzak.


Informacje o badaniu
Badanie, którego celem było określenie sposobów spędzania wolnego czasu przez konsumentów poszczególnych kategorii alkoholi, zrealizowane zostało w dniach 16.01-18.01.2017 przez agencję SW RESEARCH, metodą wywiadów on-line (CAWI), na panelu internetowym SW Panel. W ramach badania przeprowadzono 827 ankiet wśród osób, które ukończyły 18 lat. Kwestionariusz badawczy został przygotowany przez agencję SW RESEARCH.

 

Ogłoszenie reklamowe

Miejsce na reklamę można zamówić

wypełniając formularz na stronie Kontakt

Cennik reklam na portalu VITA50PLUS

Wymiary oraz sposób rozliczania mogą podlegać

drobnym modyfikacjom na życzenie klienta.

REKLAMY

Gabinet Rehabilitacyjny
Meble