Magazyn ludzi wiecznie młodych i aktywnych.

 

Zainteresowanych umieszczeniem ogłoszeń
w nowym czasopiśmie, 
a także na stronie Vita 50 plus  prosimy o kontakt telefoniczny pod numerem 
509 212 281 lub 881 653 265.

 

 

Producenci i handlowcy muszą się dostosować

 Seniorzy to grupa, o którą trzeba zabiegać!

 Obecnie 17,5 % populacji w Polsce stanowią osoby w wieku powyżej 60 lat. W sumie jest to, więc ok. 6,5 mln osób, ale prognozy demograficzne przewidują, że do roku 2030 ich liczba wzrośnie do 9,5 mln osób i będą stanowić 24 % obywateli. W tym samym czasie blisko dwukrotnie wzrośnie liczba osób mających minimum 80 lat. Nie jest to tylko nasza specyfika. Podobną tendencję obserwuje się na całym świecie. Teraz liczba osób powyżej 60 roku życia przekracza 800 mln, a w 2047 roku ma wzrosnąć do dwóch miliardów!

 Żyjemy dłużej a co za tym idzie inne niż dawniej mamy dziś potrzeby, a jutro trzeba je będzie jeszcze bardziej dostosować do potrzeb i okoliczności wzrastającej populacji seniorów. Dziś jeszcze producenci, usługodawcy i handel nie docenia tego ważnego klienta, ale jutro zmuszony będzie o niego zabiegać. Dość, bowiem powiedzieć, że według analiz firmy doradczej AT Kearney, konsumenci mający obecnie powyżej 60 lat wydają na rynku ok, 8 bln dolarów rocznie, a w 2015 r ta suma ma wzrosnąć do ponad 15 bln dolarów.

 Według badań Europejskiego Urzędu Statystycznego- Eurostatu nadchodzące lata muszą być okresem znaczącego rozwoju rynku produktów i usług skierowanych właśnie do starszych mieszkańców nie tylko zresztą Europy. Zjawisko to nazywane dziś „ srebrną ekonomią”, zdaniem wielu ekspertów może stać się wręcz motorem wzrostu gospodarczego na naszym kontynencie.

Dziś zarówno przemysł jak i handel traktują oferty przygotowywane dla starszych konsumentów, jako wręcz niszowe, wkrótce jednak staną się one bardziej popularne, niż te przygotowywane i kierowane do młodych osób.. Seniorzy to, bowiem segment konsumentów, który będzie wzrastał przez wiele kolejnych lat, co nakazuje wręcz przewidującym specjalistom z różnych dziedzin w tym także od marketingu przygotowanie i wdrażanie specjalnych narzędzi promocji i reklamy uwzględniających nawyki, oczekiwania, a przede wszystkim potrzeby tej coraz większej grupy ludzi. Seniorzy to nie grupa ludzi, których będzie można zbyć bylejakością, przestarzałym sprzętem odkurzonym z magazynów. Seniorzy coraz częściej korzystają z udogodnień e- handlu, orientują się w wielu dziedzinach techniki i chcą nabywać produkty nie tylko przyjazne, ale także energooszczędne, i praktyczne.  Im prędzej zrozumieją to zarówno producenci, handel czy usługodawcy tym lepiej dla nich, bo przypadnie im w udziale większy kawałek tortu.

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Ogłoszenie reklamowe

Miejsce na reklamę można zamówić

wypełniając formularz na stronie Kontakt

Cennik reklam na portalu VITA50PLUS

Wymiary oraz sposób rozliczania mogą podlegać

drobnym modyfikacjom na życzenie klienta.

REKLAMY

Gabinet Rehabilitacyjny
Meble