Sposoby na sen podczas gorących nocy

  

Gorące dni i noce nie pozwalają naszemu ciału na porządny, zdrowy sen.

Co robić i w jaki sposób pomóc naszemu organizmowi? Oto kilka praktycznych, prostych rad zaczerpniętych z dawnych poradników.

Idealna temperatura w sypialni to około 20 stopni, choć w czasie letnich upałów rzadko da się ją osiągnąć. Dla jej obniżenia współcześni lekarze radzą nie włączać na noc klimatyzacji, dlatego, że może ona wysuszać śluzówkę, a więc zwiększać ryzyko niektórych schorzeń. Istnieją sposoby na to, aby schłodzić nieco swój organizm przed udaniem się na spoczynek.

 I tak:

1.Myślcie o działaniach prewencyjnych, co oznacza, że uważajcie na to, aby przez cały dzień do Waszej sypialni nie wpadało ciepłe powietrze, zaciągnijcie zasłony i wietrzcie pomieszczenie tylko w nocy….

2.Używajcie tylko cienkich przykryć albo żadnych, ale głównie z tzn. chłodnych materiałów np., z satyny czy mikrowłókien.

3.Pościelową bieliznę włóżcie przed spaniem  do plastikowej torby  i na parę minut do zamrażalnika. Jeśli nie macie w zamrażalniku wystarczającej ilości wolnego miejsca spróbujcie tym sposobem schłodzić przynajmniej poduszkę albo piżamę

  1. Alternatywą dla poprzedniego punktu jest sen w lekko zwilżonej koszuli czy piżamie albo położenie w pobliżu głowy mokrego ręcznika.

5 Napełnijcie zimną wodą flaszkę i przykładajcie ją na ciało szczególnie na kolana, kark, łokcie. Tą flaszkę z wodą można dla lepszego i szybszego efektu zamrozić.

6.Jeśli to możliwe, a mieszkacie np. w domu gdzie jest piętro spijcie raczej na niższych kondygnacjach.  Ciepło unosi się i utrzymuje się dłużej na wyżej położonych miejscach.

  1. Na nocnym stoliku przy łóżku trzymajcie rozpryskiwacz z wodą, i w trakcie nocy odświeżajcie twarz, kark, dekolt czy kolana

, 8Jeśli uprawiacie ćwiczenia gimnastyczne wykonujcie je raczej rano, aby Wasze ciało zbytecznie nie nagrzewało się przed snem

9.Włączcie na noc wentylator na najniższe obroty i połóżcie przed nim naczynie z lodem. Pomoże to ochłodzić powietrze w sypialni.

  1. Wyłącznie wszystkie elektryczne przyrządy w tym żarówki albowiem one generują ciepło.

11.Przed spaniem absolutnie nie korzystajcie z zimnego prysznica, ciało może, bowiem przeżyć termiczny szok, a odświeży się tylko na krótki czas. Skorzystajcie raczej z umiarkowanej ciepłej wody, która otworzy pory i z ciała lepiej odejdzie ciepło

  1. Również pożywienie może wpływać na wasze ciało rozgrzewająco albo chłodząco. Dlatego np. przed spaniem nie poleca się jeść dużo białka, a więc różnego mięs. Metaboliczne procesy podczas trawienia ciężkich potraw mogą podnosić temperaturę ciała. Lekarze polecają w dniach upalnych jest więcej sałaty, owoców, gotowanych warzyw, mniej czerwonego mięsa a więcej ryb, lekkie ciasta bez ciężkich i tłustych kremów.